مدیرکل آموزش و پرورش گیلان مطرحکرد؛
قصهگویی، نقطه آغازآموزش و پرورش/ قصه برای مطالعه ایجاد نیاز میکند
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، قصهگویی برای کودک را آغاز تعلیم و تربیت و بستری برای گرایش هرچهبیشتر کودکان به مطالعه و کتابخوانی ارزیابیکرد.
بهگزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان؛ محمدحسین رمضانی با بیان اینکه کودک از بدو تولد نیازمند آموزش است، اظهارکرد: قصهگویی فرصتی برای تعلیم و تربیت فرزندان و بستری برای گرایش آنان به کسب آگاهی بیشتر و بالطبع؛ مطالعه و کتابخوانی فراهممیکند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان که در آیین پایانی مرحله استانی بیستوپنجمین جشنواره بین المللی قصهگویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت سخنمیگفت، اظهارکرد: آنچه در بستر قصه و قصهگویی شکلمیگیرد، فرصتسازی برای آیندهسازان است.
رمضانی در تبیین این موضوع که هویتبخشی به نسل آینده از طریق اشاعه فرهنگ مشترک صورتمیگیرد، تصریحکرد: فرهنگ ذاتی نیست و بایستی از نسلی به نسل دیگر منتقل شود و در این میان، قصه و قصهگویی نقشبهسزایی داشتهودارد.
این مسئول فرهنگی نیازهای نظام آموزشی کشور به این ابزار تربیتی را موردتوجه قرارداد و افزود: قصهگویی باید در تمامی ساحتهای مختلف ساری و جاری شود و بهعنوان یک ابزار درجهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرارگیرد.
محمد حسین رمضانی در این میان به جشنوارههای قصهگویی این مجموعه فرهنگی اشاره و اظهارداشت: این حرکتهای فرهنگی دارای سه مرحله اندیشیدن تمهیدات لازم، اجرا و اشاعه فرهنگی پسابرگزاری است و برهمین اساس ضرورت دارد با نهادینهسازی فرهنگ قصهگویی در میان کودکان و نوجوانان به بهترین شکلممکن از این حرکتهای اثربخش بهرهمندشویم.
او اضافهکرد: امروزه با پیشرفت آموزش و پرورش، قصهگویی بهعنوان یک ابزار تربیتی قلمدادمیشود و لازم است در مدارس و کودکستانها مورد استفاده قرارگیرد.
و درهمینحال از ظرفیتهای گسترده کانون در پیشبرد اهداف نظام آموزشی و پرورشی سخنگفت و تاکیدکرد: ضروری است با ارایه سفارش کار به کانون پرورش فکری و افزایش همگراییها، شاهد بهرهگیری هرچهبیشتر از این ظرفیتها باشیم.
گفتنیاست، مرحله استانی جشنواره بیستو پنجم در گیلان ۲۷ تا ۲۹ آبان سال ۱۴۰۲ در رشت برگزار شد.